de LeefstijlPraktijk
 
DSC_8367.jpg

Voel je energieker en fitter met Lopen als work-out

Verbeter in 5 weken merkbaar je Conditie en ontdek dat.....

  • regelmatig wandelen bijna net zo effectief is als fanatiek sporten
  • je je veel Fitter, Energieker en Vitaler gaat voelen!
  • je Ruimte en Rust in je hoofd krijgt 
  • je al prettige bijkomstigheid zo ook gewicht kan verliezen 
  • buiten bewegen je goed doet. Eén zijn met de Natuur. Zien, Voelen,Ruiken, Horen, Beleven van alles wat zich daar buiten afspeelt.

Bovendien is wandelen veilig, je kan het overal doen en je hebt er behalve je wandelschoenen (en stokken) geen hulpmiddelen bij nodig.
Door de natuurlijke beweging van de training is de kans op blessures zeer gering. Wandelen belast de gewrichten minimaal. Bovendien vindt er geen schoksgewijze belasting plaats, zoals bij rennen en springen. Dit maakt dat deze training voor iedereen heel goed te beoefenen is. Wandelen is een ideale manier om weer in conditie te komen na een tijd niets sportiefs gedaan te hebben.

Sportief wandelen
Conditioneel wandelen wordt ook wel sportief wandelen, fitwalk of powerwalk genoemd. Dit betekent fanatiek wandelen. Wandel je om echt fitter te worden, dan gaan we flink doorstappen met een tempo dat we opbouwen naar 6 à 6,5 kilometer per uur.

Door een krachtige armbeweging en een sterke afzet met de voet zijn veel spieren tegelijk actief. De hartslag komt hiermee op een niveau dat nodig is om conditioneel vooruit te gaan. Zo'n sportieve wandeling is een simpele manier om meer te bewegen en gezond te blijven. Deze wijze van wandelen helpt je mee om ook overtollige kilo's kwijt te raken en spieren op te bouwen.

Samen op pad? Voor sportieve Motivatie, Gezelligheid en een Luisterend oor wandel ik met je mee. De vergoeding die ik hiervoor vraag is €199,- voor 5 wandeling van elk 1 uur. Je krijgt hiervoor:

  • 5x begeleid wandelen waarbij je conditie wordt opgebouwd
  • een wandelschema voor 5 weken om ook zelfstandig mee te trainen
  • mijn persoonlijke tips over bewegen en voeding

Samen op Pad

Wil je een totale Aanpak? Kies dan voor 5 conditie-wandelsessies in combinatie met 5 voedingscoachsessies voor €465,- (jouw voordeel: € 89,-)    

         Totale lichaams Aanpak

Waarom is conditioneel wandelen zo gezond?

Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten.
Het verbetert de conditie van hart en bloedvaten.
Het verlaagt het cholesterolgehalte.
Het heeft een bloeddrukverlagend effect.
Het helpt het lichaamsgewicht op peil te houden.
Het vermindert de kans op osteoporose (botontkalking).
Het verbetert het algemene uithoudingsvermogen en het fitheidsgevoel.
Het versterkt de spieren.
Het zorgt voor mentale ontspanning.
Calorieverbrandende training
Elke stijl van wandelen is goed als je net begint. Maar wanneer je 30 minuten of meer aaneengesloten zonder moeite kunt wandelen, is het tijd om wat fanatieker te gaan bewegen. Als je dan toch aan het bewegen bent, waarom dan niet de intensiteit verhogen en zorgen voor een echte wandelwork-out?

 

 

 

 

 

  

LEEFSTIJL TEKST ONDER.png

 

 

Garantie: Ik sta 100% achter mijn aanpak en ben tevreden als ook jij 100% tevreden bent. Heeft een traject je, ondanks je volledige medewerking, niet gebracht wat we samen in het eerste consult afspreken dan hanteer ik een 'niet goed, geld terug' regeling.

Samenwerking met Centrum Gezond Gewicht

logo centrum gezond gewicht.png