de LeefstijlPraktijk
 
webpagina.jpg

De 9 beste Tips als je succesvol wil afvallen. Of blijf je liever jo-jo-en?

Natuurlijk weet je zelf heel goed hoe je moet afvallen. Je kent je vertrouwde voedingsgewoonte en je leefstijl. Je bent een expert in dieten. En toch lukt het je niet om dat gewicht er af te houden. Ik hoop dat mijn tips voor je werken. Gewoon omdat ik het jou ook van harte gun dat je je prettig in je lichaam voelt. 

  • Start met afvallen en je leefstijl te veranderen als je in je hart heel zeker weet dat jij het echt wilt. Niet voor eventje, maar voor de rest van je leven.Een crash-dieet kan je helpen een paar kilo kwijt te raken, maar is geen structurele oplossing.
  • Zet jezelf ook op de eerste plaats en ga vanaf nu echt goed voor jezelf zorgen. Dat is niet egoistisch, maar getuigd van respect voor jezelf.
  • Net als tandenpoetsen hoort bewegen als vanzelfsprekend bij je dagelijkse lichamelijke verzorging. Liefst 45 minuten per dag.
  • een duidelijke verandering van je mind-set. Dat helpt je met het nemen van het krachtige, innerlijke besluit om zonder 'mitsen en maren' aan de slag te gaan. Om beter in je vel te zitten besef je dat een 'renovatie' van je huidige eet- en leefgewoonte nodig is. Andere keuzes maken horen daarbij.
  • Onderzoeken waarom je (te veel) eet/drinkt. Zijn er bepaalde situaties (emoties)? Welke saboterende gedachten houden je gevangen in een bepaald voedingspatroon? Hier zit vaak een reden van overgewicht.
  • Afvallen vraagt veel van je aandacht en focus. Het lukt makkelijker als er niet ook andere aandacht vragende zaken spelen in je leven (denk nieuwe baan, verhuizing)
  • Verander je denkwijze over voeding. Zie afvallen en gezonder leven als een positieve keuze die getuigd van liefde en respect voor jezelf en je unieke lichaam, en niet als 'straf' en niks meer mogen. Merk het plezier dat het je geeft om jezelf beter te verzorgen en te voelen dat je fitter wordt. Is er dan nooit meer ruimte voor wat lekkers? Zeker wel, anders houd je het lastig vol!
  • Blijf steeds je einddoel voor ogen houden en wees je bewust dat alle begin van verandering moeilijk is. Waak voor oude, vertrouwde valkuilen  (het lukt toch niet, wat maakt het uit) als het je te traag gaat of er een terugslag is.
  • Ben toegewijd aan jezelf en zet die portie zelfdiscipline in je volledig in. Stel je zelf op lastige (snaai) momenten de vraag: helpt 'dit' mij om mijn doel te bereiken?  

Als je het niet alleen wilt doen en graag begeleiding wil dan kan je je deskundig en resultaat gericht laten coachen door Voedings- en Leefstijlcoach Cynthia Kluitmans van de Leefstijlpraktijk. Ik heb aandacht voor jou als 'totale' persoon en daarmee voor de diverse invalshoeken die hebben bijgedragen aan je (over)gewicht en huidige leefstijl. Ik heb honderden client-uren ervaring en veel 'know-how' en op het gebied van:

  • Overgewicht naar een gezonder gewicht waar jij je goed bij voelt, bij jou past, realistisch is en dat zo blijft·        
  • Emotie-eten Ik help je die spiraal van overgewicht en emotie-eten te doorbreken en jou aan meer zelf-respect
  • Gezonde Leefstijl en conditie opbouw. Op welke vlakken kan je leefstijl (dagindeling, slaap, activiteiten, mentale (over)belasting) beter bijdragen aan je algeheel welbevinden en gezonder gewicht.

 

Overgewicht              Emotie-eten             Gezonde Leefstijl

 

De insteek van de LeefstijlPraktijk is empatisch, praktisch en 'No-nonsens'. Met gezonde, normale voeding. Als vanzelfsprekend ga je een prettige, actieve leefstijl inpassen, waarbij je conditie opbouwt. Wil je gedragverandering extra aandacht geven dan kunnen we de methode van executive coach Marchall Goldsmith toepassen.

Effect: Dat is je eigen keuze, want jíj moet het doen. Wel kan ik uit ervaring met anderen zeggen dat als je vastbesloten op pad gaat om je eet- en leefstijl te veranderen. je je binnen een maand energieker en gezonder zult voelen. Je bent daadwerkelijk in beweging gekomen. In 3-6 maanden kun je 5- 20kg lichter en conditioneel aanmerkelijk fitter zijn. En die vitaliteit voel je en straal je uit.

Jij kenmerkt je door dat je 

  • vastberaden bent om 100% met je zelf aan de slag te gaan.
  • beseft dat dit een pittige klus is die jij met focus aan kunt en wilt gaan.
  • realiteitszin hebt en niet gelooft in sprookjes

Mijn jaren-lange, uitgebreide kennis en ervaringen als (sport)diëtiste, leefstijl-coach, mindfulness-trainer zijn naast mijn eigen eet-en leefstijl, een garantie voor het succes van mijn aanpak.

Samen zijn wij een team met een missie: ik stap een stuk met je mee op jouw pad om je gezonder en energieker in je lijf te krijgen.

Uniek: Ik coach (overwegend) al wandelend in de frisse natuur. Je komt dus letterlijk meteen in beweging. Lukt wandelen in het begin wat minder goed, dan lopen we minder en doen we een deel van het gesprek zittend. On-Line coaching behoort (bv bij grote reisafstanden) eveneens tot de mogelijkheden.

 

Contact voor gratis intakegesprek

LEEFSTIJL TEKST ONDER.png

 

 

Garantie: Ik sta 100% achter mijn aanpak en ben tevreden als ook jij 100% tevreden bent. Heeft een traject je, ondanks je volledige medewerking, niet gebracht wat we samen in het eerste consult afspreken dan hanteer ik een 'niet goed, geld terug' regeling.

Samenwerking met Centrum Gezond Gewicht

logo centrum gezond gewicht.png